Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Hyundai Ioniq 5 N zajel Severní smyčku Nürburgringu za 7:45,59, skoro jako BMW M2 CS

24.1.2024, Milan Šurkala, aktualita
Hyundai Ioniq 5 N zajel Severní smyčku Nürburgringu za 7:45,59, skoro jako BMW M2 CS
Hyundai má už nějakou dobu v nabídce modely řady N, které přináší vysoké výkony za atraktivní ceny. Elektromobil Ioniq 5 N není výjimkou. Jak se ukázalo, na Severní smyčce Nürburgringu dokáže být podobně rychlý jako např. BMW M2 CS.
Hyundai už dávno není vysmívanou značkou produkující levné a nepříliš kvalitní vozy. Dnes potrápí nejednu zavedenou konkurenci a řada jejích sportovních modelů N se rozhodně nenechává zahanbit. Sportovní varianty se dočkal dokonce i elektromobil Ioniq 5 N. Ten nabídne max. výkon 448 kW (609 koní), v režimu N Grin Boost dokonce 478 kW (650 koní). Max. 30minutový výkon je 158 kW, což je sice podstatně méně, ale stále by to mělo stačit na trvalé udržení rychlosti okolo 240-250 km/h. Točivý moment vrcholí hodnotou 740, resp. 770 Nm. Pro zajímavost, Ferrari Portofino M má "jen" 620 koní. Dle výrobce má tento Hyundai jet max. rychlostí 260 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlit za 3,5, resp. 3,4 sekundy. Přitom je to 4,7 dlouhý hatchback (resp. by se možná dal označit i za crossover) o výšce téměř 1,6 metru s 3metrovým rozvorem a hmotností 2275 kg. Pro ty, kteří mají rádi manuální převodovky, má vůz falešnou SW verzi napodobující klasické řazení ve spalovacích autech včetně zvuku.
 
 
Christian Gebhart ze Sport Auto vyzkoušel zajet s tímto elektromobilem co nejrychlejší kolo na Severní smyčce Nürburgingu a povedlo se mu dosáhnout času 7 minut a 45,59 sekundy. Témuž jezdci se s BMW M2 CS povedlo zajet čas jen o 2,6 sekundy rychleji, což ukazuje opravdu dobré výkony velkého a těžkého korejského auta. Na rovince se Hyundai povedlo dosáhnout rychlosti 264 km/h.
 
Připomeňme ještě, že zatímco standardní Ioniq 5 s pohonem na jednu nápravu a 58kWh baterií začíná na ceně 1,17 milionu Kč, se 77kWh akumulátorem je od 1,34 milionu Kč a 4×4 verze začíná na 1,58 mil. Kč s výkonem 239 kW, Ioniq 5 N kupodivu není o moc dražší a začíná na 1,8 mil. Kč s 84kWh akumulátorem.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama